//////
You are here: Home > Marketing > ZAKUPY DETALICZNE

ZAKUPY DETALICZNE

Detaliści mogą wtedy zakupywać towary w mniejszych odstępach czasu, a zatem wystarczy im zapas na przykład na jeden tydzień. Hurtownik w takim przypadku nie będzie potrzebował tak dużego zapasu towarów jak detaliści, gdyż jest mało prawdopodobne, aby we wszystkich punktach sprzedaży nastąpił nieoczekiwany wzrost popytu. Dlatego hurtow­nikowi mogą wystarczyć zapasy na przykład na 1,3 tygodnia, tj. 3000 jednostek towaru. Całko­wity zapas w sieoi detalicznej i u hurtownika wyniesie wówczas 5000 jednostek (2000+3000). Jak wynika z przykładu wydłużenie kanału dystrybucji poprzez wprowadzenie hurtu może przyczynić się do zmniejszenia całkowitych zapasów potrzebnych w ob­rocie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *