//////
You are here: Home > Marketing > STOSOWANIE STRATEGII DYSTRYBUCJI

STOSOWANIE STRATEGII DYSTRYBUCJI

Stosowanie stragetii dystrybucji ekstensywnej stwarza potrzebę zwiększenia zapasów u pośredników handlowych (głównie w hurcie). Jest to w za­sadzie konieczne, ponieważ na skutek dużego rozproszenia sieci detalicznej bez­pośrednie kontakty producenta z detalistami, z wyjątkiem dużych przedsiębiorstw, byłyby wysoce kosztowne. Niewątpliwymi zaletami tego typu dystrybucji są: możliwość intensyfikacji obrotu i jak najlepszego rozpoznania popytu (szeroki przekrój nabywców) oraz kształtowanie sprzedaży. Stosowanie ekstensywnej dystry­bucji stwarza zarazem wiele skomplikowanych problemów organizacyjnych i tech­nicznych. Nie jest łatwo w takim przypadku kontrolować dużą liczbę punktów, zwłaszcza małych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *