//////
You are here: Home > Marketing > POD WZGLĘDEM ILOŚCIOWYM

POD WZGLĘDEM ILOŚCIOWYM

Pod względem ilościowym sprzedaż staje się coraz większa, masowa, a akwizycja — zdobywanie indywidualnych odbiorców {personel setting ejforts) — staje się działal­nością marginesową. I wreszcie przez nasycenie przechodzi się do końcowej fazy cyklu „życia” produktu, kiedy nowe substytucyjne dobra czy usługi zaczynają go powoli usuwać z rynku (na przykład: stalówka — wieczne pióro — długopis wielokrotnego użytku — długopis jednorazowego użytku, czy: kominki — piece kaflowe — centralny system ogrzewania czy: coraz to nowe, bardziej dostosowane do zmieniających się potrzeb samochody osobowe, czy: sierpy — kosy — kosiarki — kombajny zbożowe itd.)* Nowe grupy odbiorców kupują nowy substytut, odchodzą od zakupu starego już produktu, w który zaopatrują się tylko odbiorcy szczególnie do niego przywiązani. Wysoka jakość i niska cena odgrywają w tym okresie bardzo istotną rolę aktywizującą sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *