//////
You are here: Home > Marketing > OBOK KORZYŚCI EKONOMICZNYCH

OBOK KORZYŚCI EKONOMICZNYCH

Obok korzyści ekonomicznych ułatwia ona sprawowanie kontroli nad punktami sprzedaży, zmusza producenta (integratora) do starannego rozpoznania rynku, aby w maks3’malnie możliwym stop­niu nawiązać kontakty z tymi punktami, które będą obsługiwały pożądane segmenty rynku dla określonych produktów. T rzeci rodzaj strategii — dystrybucja ekskluzywna — ma miejsce wówczas, kiedy producent włącza do kanału dystrybucji na danym terytorium (mieście, rejo­nie) jeden punkt sprzedaży detalicznejJW takim przypadku producent z określonym hurtownikiem albo detalistą uzgadnia, że nie będzie sprzedawał swoich produktow innym hurtownikom lub detalistom, znajdującym się na danym terytorium. Jest to jedna z praktyk stosowanych na rynku kapitalistycznym, których celem jest zdobycie pozycji monopolistycznej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *