//////
You are here: Home > Marketing > KOSZTY I EFEKTYWNOŚĆ

KOSZTY I EFEKTYWNOŚĆ

Na problem kanałów dystrybucji możemy spojrzeć również z punktu widzenia efektywności ekonomicznej. Kanały dystrybucji powinny być ustawione w taki sposób, aby można było ograniczyć w maksymalnym stopniu łączną liczbę trans­akcji we wszystkich ogniwach danego kanału (zasada minimalnej liczby wszystkich transakcji). Obecność pośredników handlowych w kanale dystrybucji z reguły zmniejsza całkowitą liczbę transakcji, bowiem wydajność wyspecjalizowanego handlu jest przeważnie większa niż organizacji nie mającej doświadczenia w tej dziedzinie. Pośrednik handlowy dzięki specjalizacji zdobywa odpowiednie doświadczenie, może wykonywać swoje zadania szybciej i popełnia na ogół mniej błędów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *