//////
You are here: Home > Marketing > ETAPY ŻYCIA PRODUKTU

ETAPY ŻYCIA PRODUKTU

Produkt przechodzi różne etapy swego życia, różnie klasyfikowane przezi; poszczególnych autorów prac o marketingu. Ogólnie można powiedzieć, że etapy: te są następujące: wprowadzenie danego produktu na rynek, wzrost popytu na nie-! go, po którym z kolei następuje dojrzałość rozwoju rynku na dany produkt, nasy­cenie rynku i spadek popytu na towar, po czym następuje wycofanie produktu z ryn­ku. Należy przy tym pamiętać o dwóch sprawach. Pierwsza to możliwość przedłuże­nia „życia” danego produktu, na przykład przez jego ulepszenie czy innego rodzaju• dostosowywanie do potrzeb. Przedłużenie życia produktu może być także związane z upodobaniami pewnej grupy odbiorców. Druga sprawa łączy się z możliwością przechodzenia towaru z danego rynku narodowego czy jego segmentu na inne segmenty tego rynku czy na inne rynki narodowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *